logo

piątek, 10 sierpnia 2012

Polędwiczki wieprzowe w sosie kurkowym

Ten tydzień mam pełne ręce roboty i ani razu nie wybraiśmy się na kurki.
Może jutro po śniadaniu wyruszymy do lasu i zobaczymy co się tam dzieje, czy kurki jeszcze są, albo ile ich urosło, a może jakieś inne grzybki się pojawiły;)


Aż się rozmarzyłam na myśl o tym obiedzie... to było takie dobre, dellikatne polędwiczki i aksamitny sosik z chrupiącymi kurkami i placuszki z cukini.




Składniki:

  • 400 g polędwiczek wieprzowych
  • świeżo zmielony kolorowy pieprz
  • 1 łyżka oliwy
  • szklanka wody
  • 2 duże garście kurek
  • 200 ml śmietany kremówki
  • świeżo zmielona sól
  • 1 łyżeczka mąki
  • szczypta curry
  • świeże zioła 

i placuszki z cukini z tego przepisu 

Przygotowanie:
  • polędwiczkę umyć, osuszyć, pokroić w 2 cm plastry, delikatnie przycisnąć - troszkę rozpłaszczyć mięso
  • przyprawić z każdej strony świeżo zmielonym kolorowym pieprzem
  • na patelni rozgrzać oliwę, obsmażyć polędwiczki z każdej strony, zmniejszyć palnik, podlać wodą i dusić pod przykryciem 10 minut
  • dodać kurki, chwilkę poddusić
  • w tym czasie śmietanę rozrobić z 1/2 łyżeczki świeżo zmielonej soli i mąką, dodać do polędwiczek, przykryć podduić kolejne 10 minut, na sam koniec dodać curry - dosłownie szczyptę da kolor i "to coś" co sprawi, że sosik będzie idelany
  • podawać z usmażonymi placuszkami z cukini i posypać świeżo zerwanymi ziołami, u mnie oregano, macierzanka, tymianek

Smacznego;)

18 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Nie będę skromna - danie iście królewskie! Było przepyszne!

      Usuń
  2. Uwielbiam taki sosik, świetny dodatek placków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zestawienie udało mi się idelanie! Aż sama jestem z niego dumna;)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Na szczęście sezon na nie trwa, a jak si skończy mam zamrożone już kilka woreczków, cukinia też dostępna cały rok, więc... będę tak karmić moich domowników;)

      Usuń
  4. Uwielbiam grzyby, cieszę się, że teraz jest sezon na kurki, a patrzenie na takie dania wywołuje we mnie gigantyczny głód:) Ja zamroziłam sporo kurek, dzięki temu w każdej chwili mam do nich dostęp:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak, ja też mrożę, dzięki temu mam do nich dostęp, kiedy tylko najdzie na ochota;) Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Pyszne danie ! Znakomicie wygląda, a kurki wybornie się komponują z wieprzowiną !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie polędwiczki wieprzowe są idelane do kurek, Pozdrawiam Samantho;)

      Usuń
  6. Mam bzika na punkcie kurkowego sosu, ale teraz nie mogę go jeść :( A moi chłopcy niemal każdego dnia robią wyprawę do pobliskiego boru po kurki, więc co się napatrzę, nawąchami i naczyszczę to moje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ~przykro mi Patyska;( ale jak sama piszesz, chociaż oczy i nos nacieszysz;)

      Usuń
  7. uwielbiam to danie! :)aż chyba pobiegnę dziś po kurki!

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie kurki w sosie śmietanowym najlepiej pasują mi do polędwicy, mniam przepyszny obiad :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi włanie też, a do teg te placki z cukini... pycha! Niebo w gębie!

      Usuń
  9. mmmmm pycha uwielbiam kurki ostatnio jak bylam w polsce chcialam zamowic te danie ale za dlugo bylo trzeba czekac...a szkoda pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny!

Drukowanie przepisu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...